December - Reisverslag uit Mullaloo, Australië van Susan - WaarBenJij.nu December - Reisverslag uit Mullaloo, Australië van Susan - WaarBenJij.nu

December

Blijf op de hoogte en volg Susan

08 December 2014 | Australië, Mullaloo

Hi there!

Ik zag dat het alweer langer dan een maand geleden is dat ik wat heb geschreven, dus tijd voor een update! Er is weer een hele hoop gebeurd!

Zoals ik vorige keer al schreef was ik druk op zoek naar wat extra werk om wat geld te verdienen. Gelukkig is dat vrij snel gelukt en ik pas nu dan ook een keer per twee weken op drie lieve meisjes. Wel heel anders en leuk om opeens drie meiden te hebben dan telkens die jongens! Ik zat laatst nog te denken dat ik eigenlijk nooit op meisjes heb gepast, altijd op jongens, dus het is wel grappig dat ik nu eindelijk meisjes heb!

Verder ben ik de afgelopen tijd heel erg druk geweest met al het reisgedoe plannen. Wilde ik wel of niet tot 18 maart blijven? Wat wilde ik gaan doen in mijn tijd? Wil ik ook nog naar Nieuw-Zeeland en andere landen? Allemaal gedoe om over na te denken. Maar uiteindelijk ben ik eruit gekomen!
Ik kreeg te horen dat 23 januari m'n laatste werkdag is (over 6,5 week!!), omdat Vera pas 6 februari komt, betekent dat dat ik dus ongeveer twee weken nog te vullen had.

Dus uiteindelijk is het volgende besloten (en ondertussen ook al geboekt!!!):
- 23 januari vlieg ik naar Brisbane
- 25 januari ga ik naar de Lion King musical
- 26 januari vlieg ik naar Adelaide
- 29 januari ga ik mee op een groepstrip naar Alice Springs. We reizen dan met de bus in zes dagen door Zuid-Australië en de Outback naar Alice Springs
- 5 februari vlieg ik dan terug naar Perth

Ik zie dus toch nog wat meer van Australië dan alleen de west- en oostkust en dat is natuurlijk wel erg leuk! Ook vind ik het ook wel leuk dat ik deze twee weken dan alleen ga reizen. Geeft me toch wel echt het ultieme reizigersgevoel.
De zesde haal ik Vera dan op 's avonds en dan kan ons avontuur samen beginnen! Ook die reis is nu allemaal zo goed als geboekt dus staat ook echt vast! Erg spannend!

We beginnen in Sydney en gaan daar natuurlijk alle toeristische dingen bekijken inclusief Bondi Beach en Blue Mountains. Dan gaan we naar Byron Bay en de Gold Coast. De Steve Irwin Zoo kan niet ontbreken natuurlijk! En we gaan daarna naar Fraser Island en Whitsunday Islands. Tot slot gaan we naar Cairns om daar het Great Barrier Reef te zien en dan vliegen we 26 februari weer terug naar Perth. De volgende dag 27 februari vliegen we dan samen weer terug naar Nederland.

Dus uiteindelijk heb ik toch besloten in februari terug te komen in plaats van maart en nu alles dan geboekt is ben ik daar ook wel heel blij mee! Ik begin alles toch wel een beetje te missen nu en vind het ook wel tijd worden om weer naar Nederland te komen haha :).
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het absoluut fantastisch hier en ben ook super blij dat ik deze kans heb gekregen en dat ik het gedaan heb, maar het wordt nu ook weer tijd om verder te gaan denk ik :). Dus ja nog maar 6,5 week en dan moet ik dit gezin achterlaten .. Ik ben al begonnen met aftellen haha! Maar ondanks wat gedoetjes soms, ga ik ze echt wel missen! Ze hebben me toch zomaar in huis genomen en zijn vanaf het begin erg gastvrij geweest.

Even terug naar wat ik de afgelopen tijd aan leuke activiteiten heb gedaan. 2 November was dus de color run. Erg leuk en gezellig was dat! Echt onwijs veel mensen waren er en na een beetje een zoektocht hadden wij de start ook nog net op tijd gevonden en konden we nog meedoen. Ik wist totaal niet wat ik moest verwachten, maar het was erg leuk! Als je in zo’n kleurzone kwam, was de hele wereld echt even die kleur als het ware! Heel gek, maar heel leuk om te zien!

Ook is de Nederlandse sint langs geweest! Mama had op verzoek heel lief een pakje opgestuurd met allemaal Nederlandse dingetjes. Stroopwafels, pepernoten, tijgernootjes, een chocoladeletter. Allemaal dingetjes die ik mis uit Nederland liggen nu in m’n kast hier haha! Wel heel fijn heb ik toch nog een beetje Nederland hier!

Daarnaast ben ik laatst weer een weekje alleen geweest! De familie ging spontaan een weekje naar Brisbane toe, omdat de vader daar naar een conferentie moest. Dus de kids werden van school gehaald en ze gingen met z’n allen daarheen. Vond ik natuurlijk niet erg, had ik mooi het rijk alleen! Heerlijk!! Ik heb mooi genoten door eindelijk weer eens te kunnen uitslapen en lekker lui te kunnen zijn, want dat kan normaal echt niet met kinderen die vanaf half 6 ’s ochtends het huis al op z’n kop zetten..

Vorige week was het eindelijk zover, met dolfijnen zwemmen! Ik had er heel lang op gewacht dus had er onwijs veel zin in! Vroeg in de morgen werd ik al opgehaald en al snel zaten we op de boot te zoeken naar de eerste dolfijnen. Toen we ze vonden werd je in kleine groepjes verdeeld en als je dan het water in ging moest iedereen elkaar vasthouden. Je mocht niet zwemmen omdat de beweging en het lawaai de dolfijnen zou afschrikken maar je moest gewoon blijven drijven. Degene voorop had dan een zwemscooter waarmee hij de hele rij met mensen ergens naartoe kon duwen. Het was echt heel erg bijzonder om de dolfijnen zo dichtbij te zien! Ze waren totaal niet verlegen en waren super speels en vrolijk rondom ons aan het zwemmen. Het was ook heel gek om te beseffen dat het wilde dolfijnen waren. Ze waren zo dichtbij dat je je dat echt niet kon voorstellen.
Dus ja dat was een superleuke ervaring ook!!

Gisteren ben ik naar Penguin Island geweest, heel leuk ook om te zien! Het is een heel mooi klein eilandje heel dicht bij de kust waar ze dus pinguïns hebben. We hebben eerst naar het pinguïn voeren gekeken wat ze dus alleen deden bij de pinguïns die ze hebben gered en die niet meer los kunnen worden gelaten. En later hebben we nog even op het eiland gelopen en zelfs nog een wilde pinguïn gespot!

En nu is het december en is het volop kerst hier! Alles hangt al vol met kerstdecoraties en overal waar je komt wordt je er aan herinnerd dat het bijna kerst is! Het blijft toch wel een beetje gek 30 graden en een kerstboom, maargoed wel weer een ervaring erbij haha!

Dus kortom, ik doe nog steeds heel veel leuke dingen, maar ben stiekem ook wel de dagen aan het aftellen tot ik hier wegga.

Tot over een paar weekjes weer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mullaloo

Au Pair Australië

Zes maanden werken als Au Pair

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2015

Op reis!

06 Januari 2015

Kerst, oud & nieuw en Bali

08 December 2014

December

20 Oktober 2014

Halverwege!

05 September 2014

Toeristische dingen
Susan

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 4552

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 18 Maart 2015

Au Pair Australië

Landen bezocht: