Kerst, oud & nieuw en Bali - Reisverslag uit Mullaloo, Australië van Susan - WaarBenJij.nu Kerst, oud & nieuw en Bali - Reisverslag uit Mullaloo, Australië van Susan - WaarBenJij.nu

Kerst, oud & nieuw en Bali

Blijf op de hoogte en volg Susan

06 Januari 2015 | Australië, Mullaloo

Hi there!

Ondertussen is alle december drukte voorbij en begint het normale leventje weer. Afgelopen weken waren ontzettend leuk en ik vond het heel bijzonder om de feestdagen eens ergens anders mee te maken! Al moet ik wel zeggen dat het totaal niet voelde als feestdagen en het meer voelt alsof ik kerst en oud & nieuw heb overgeslagen dit jaar.
Maargoed volgend jaar ben ik weer in het koude Nederland als het goed is, dus dan moet ik het dan maar dubbel vieren!

Vlak na m'n vorige blog begonnen de schoolvakanties ook, dus nu heb ik de kids de hele dag. En eigenlijk is het best gezellig. Het is wel vermoeiend een beetje en lastig om telkens weer wat te verzinnen om ze bezig te houden (want zichzelf vermaken kunnen ze echt niet!). Maar desondanks is het ook wel leuk!

De laatste schooldag organiseerde de school 's avonds een kerst picknick en een concert door de kids. Hartstikke leuk dachten we, dus we hadden helemaal uitgepakt met spullen voor een picknick voorbereiden. Alles was top, maar het was zo vreselijk koud! Het voelde echt totaal niet als Australië op dat moment haha! Dus iedereen was vrij blij toen het concert eindelijk over was en je weer naar huis kon.
Wel heel apart om mee te maken hoe groot zoiets was. Alle kinderen deden dus het concert. Ondanks dat het niet echt een enorm grote school is, waren er toch zoveel mensen! Heel leuk om te zien dat alle ouders echt de tijd namen om naar het concert te komen en een familie picknick te doen!

Toen december begon, kwam ook onze huiself in het huis. Het is een (Amerikaanse? Australische?) traditie waarbij een kleine pop de kids in de gaten houdt. En hij kan dit dan weer aan de kerstman vertellen, zodat deze weet of de kinderen goed zijn geweest of niet. Onze huiself heet Castley en heeft dus de hele maand in het huis rond gezworven. Erg leuke traditie moet ik zeggen, want het was erg grappig om elke avond weer met Jen en Mark te bedenken wat de elf ging doen. Zo hebben we een keer een spoor van ondergoed naar de kerstboom gemaakt en ook hebben we Castley voor de deur van de kids neergezet met een klok en een blaadje wat zei: 'Is het al 7 uur? Zo niet ga dan terug naar bed en lees een boek, maar wees heel stil!' Dit omdat ze dus telkens om half 6 wakker werden en dan door het hele huis schreeuwden enzo.
Echt ongelofelijk hoe goed dit werkte haha! Ze waren muisstil totdat het 7 uur was!

In de tussentijd ben ik ook met drie meiden naar de zandduinen en de Pinnacles geweest. Heel apart om te zien! In de zandduinen gingen we dus sandboarden. Dit was echt onwijs leuk! De duinen waren allemaal best steil en hoog, maar als je eenmaal aan de top was, was het super om naar beneden te boarden daarna!
Na een paar uur ons daarmee vermaakt te hebben zijn we naar de Pinnacles gereden. Een soort woestijn met allemaal grote rotsen, erg apart gezicht ook!
Al met al een hele leuke dag geweest! Heel grappig dat je zo'n leuke dag kan hebben met meiden die ik helemaal niet kende. Een van de drie meisjes had ik ontmoet met het dolfijnen zwemmen en de andere twee had ik nog nooit gezien. Maar gelukkig waren ze allemaal erg aardig!

Vlak voor de kerst zijn de jongens ook met zwemlessen gestart. Dit is ook totaal anders dan in Nederland weer! Hier beginnen ze met zwemlessen al zodra de kinderen een jaar oud zijn ofzo en in plaats van het maandenlang achter elkaar te doen, doen de meeste mensen korte cursussen. Zo ook Liam en Quinn, 10 dagen achter elkaar, elke ochtend 20 minuten zwemles. Dit lijkt heel kort, maar het is allemaal privé lessen. Het was heel leuk om te zien hoeveel ze ook vooruitgingen in die 10 dagen! Ze leerden echt superveel, omdat ze echt 20 minuten vol dingen aan het leren waren, geen spelletjes ofzo.

En toen was het kerst! Heel vroeg werd ik al gewekt door hyper kinderen en om 6 uur waren we dan ook al vol bezig kerst cadeautjes uit te pakken! Want er waren onwijs veel cadeautjes! Ik had voor de kinderen allebei een boek laten maken met hun naam en foto's erin (eentje een Dora boek en de ander een Toy Story boek) en heb ze een bordspel gegeven. Voor de ouders had ik een fotoboek gemaakt met allemaal foto's erin die ik heb gemaakt toen ik hier was van de kids enzo. Als een soort herinnering aan mij. De kerstman was ook voor mij geweest! Ik heb een reisboekje gekregen waar je alles over je reis in kan schrijven samen met een etui en daarnaast nog een hele mooie Pandora armband! Goed verwend dus! En het leuke is dat het bedeltje een typisch Australische bedel is met een kangoeroe en de Australische sterren erop! Dus een hele mooie, bijzondere herinnering voor als ik terug kom!

Voor de rest voelde kerst echt als leven van maaltijd naar maaltijd haha! Jen en Mark hadden een heel plan gemaakt wanneer wat te eten, wat ervoor zorgde dat we veel te veel hadden! Wel heb ik een typische Australische kerstlunch gehad met zeevruchten en zijn we zowel Christmas Day als Boxing Day naar het strand geweest!

En toen was er opeens een tripje naar Bali! Tussen kerst en oud & nieuw zou ik vrij zijn dus heb ik besloten om een paar daagjes naar Bali te gaan. Beetje last minute dus lastig om het allemaal nog voor elkaar te krijgen, maar uiteindelijk is het geluk! Ik zou voor vier nachten naar Bali gaan in m'n eentje.
Het was wel weer een avontuur! Ik vloog met Air Asia wat me prima beviel. Oké er was niks geen entertainment, maar de stewardessen maakten het wel leuk door spelletjes te spelen en zelfs te gaan dansen in de gangpaden! Dus weer een hele aparte ervaring!
Maar wel weer toevallig dat net als ik met Air Asia vlieg er iets moet gebeuren met een ander vliegtuig... Dus ik vond de terugvlucht toch best een beetje spannend, aangezien dat andere vliegtuig dus net twee dagen eerder was gecrasht.. Gelukkig is het allemaal goed gekomen!

Maar wat een andere cultuur ook zeg! Wauw! Sowieso werd ik echt als een VIP gast behandeld. Er waren drie mensen voor nodig om mij naar m'n transfer te brengen en naar het hotel te rijden en echt letterlijk alles wordt voor je gedaan. Ik voelde me bijna bezwaard, maar dat is hier blijkbaar de norm. Daarnaast verdienen mensen echt haast niks. Ik heb een beetje met de chauffeur erover gepraat en hij werkte 15 tot 20 uur per dag om z'n rekeningen te kunnen betalen. Echt bizar dat dat allemaal kan!
Voor de rest was de tijd in Bali heel fijn. Ik wilde eigenlijk vooral relaxen, omdat ik toch best moe was van dat werken, maar ben toch er een dag op uit gegaan met een privé chauffeur om wat dingen te zien.

Hij heeft me naar de rijstvelden gereden en daarna naar een hele bijzondere tempel met water. Die laatste tempel was echt heel mooi om te zien! Vooral ook omdat er veel locals waren die het was ritueel aan het doen waren. Er was een soort van zwembad met allemaal kranen aan een muur en de locals brachten dan eerst een offer en wasten zich dan onder alle kranen. Tuurlijk was het ook wel erg toeristisch, maar als je daar een beetje doorheen keek was het heel erg bijzonder!

Het enige jammere van Bali was dat het regenseizoen nu is. Dus bijna alle dagen dat ik er was heeft het wel een poos geregend. Daarna was het dan wel weer gewoon warm dus heel erg was het niet, maar het belemmerde toch een beetje het naar buiten gaan enzo. De warmte was heel apart! Het was 'maar' 30 graden, maar het voelde echt als een sauna, zo benauwd en vochtig was het!
Al met al ben ik heel blij dat ik toch die paar daagjes ben gegaan en dus ook een deel van Indonesië heb kunnen zien!!

En toen ik terugkwam van Bali was het alweer oudjaarsdag! Ik had ervoor gekozen niet naar de club te gaan ofzo, omdat ik juist graag een echt Australisch oud en nieuw wilde meemaken! Dus uiteindelijk ben ik met twee andere meisjes naar Kings Park gegaan en hebben we daar gepicknickt en afgeteld tot 12 uur. Maar om eerlijk te zijn viel het erg tegen haha! Het was supergezellig met de meiden daar niet van! Maar ik denk dat oud & nieuw in Sydney veel leuker zou zijn, in Perth was het niet veel bijzonders. Geen grote schermen waar je op kon aftellen en iedereen was heel relaxt. Niks geen gejuich en geschreeuw, maar gewoon normaal geklets om 12 uur. In spanning waren we aan het wachten op wat vuurwerk, maar ook dat zat niet mee. Uiteindelijk hebben we heel in de verte 10 minuutjes vuurwerk gezien en dat was het dan.
Heel anders dan in Nederland! Komt vooral omdat het hier niet toegestaan is voor mensen zelf om vuurwerk af te steken in verband met brandgevaar. Dus het enige vuurwerk kan van een professioneel georganiseerd iets afkomen.
Dus dat was een erg rustig oud & nieuw dit jaar!

Maargoed de tijd vliegt! Nog maar 17 nachtjes slapen tot m'n tijd erop zit hier! Ik kan niet geloven hoe snel het is gegaan! Daarna nog even lekker van het reizen genieten en dan weer heerlijk op naar het rustige Hengelo!

Nu zijn jullie weer een beetje bijgepraat!
Ik hoop jullie allemaal heel snel weer te zien!

Liefs Susan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mullaloo

Au Pair Australië

Zes maanden werken als Au Pair

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2015

Op reis!

06 Januari 2015

Kerst, oud & nieuw en Bali

08 December 2014

December

20 Oktober 2014

Halverwege!

05 September 2014

Toeristische dingen
Susan

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 4549

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 18 Maart 2015

Au Pair Australië

Landen bezocht: