Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Susan - WaarBenJij.nu Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Susan - WaarBenJij.nu

Laatste voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Susan

12 Juli 2014 | Nederland, Hengelo

Hoihoi,

Zoals velen van jullie waarschijnlijk wel weten ga ik aankomend schooljaar naar Australië om daar 6 maanden te werken als au pair. Het heeft even geduurd, maar nu is het toch echt definitief, ik heb een gastgezin en mijn visum en vliegticket zijn binnen!

Het gezin waar ik zal gaan wonen woont in Mullaloo, ze wonen 200 meter van het strand en 30 minuten van Perth af wat dus helemaal prima is! Het gezin bestaat uit vader Mark, moeder Jen en de tweeling van 5, Liam en Quinn. Verder hebben ze nog een kat en een hond, wat het dus een best druk gezin maakt. Het gezin komt niet oorspronkelijk uit Australië, Mark komt uit Canada en Jen uit Californië. Ze wonen zelf ook nog maar 3 jaar in Perth dus kennen ook nog niet alles perfect in de buurt.

Tot en met half september zal ik alleen 's middags moeten werken. De jongens ophalen van school, leuke dingen doen, eten en klaarmaken voor bed. Na september moet ik ze ook drie ochtenden per week naar school brengen en zal Jen woensdag en donderdag vrij zijn van werk, op die twee dagen heb ik eigenlijk geen idee wat ik moet doen, maar ik moet wel werken zei ze, dus we zullen zien!

Woensdag 30 juli zal ik om 15.30 naar Dubai vliegen en van daaruit doorvliegen naar Perth. Daar blijf ik dan twee nachten in een hostel of 'backpackers' zoals ze in Australië zeggen. Op zaterdag word ik door het gastgezin opgehaald en dan kan het echt beginnen!

Ik heb er heel erg veel zin in, maar vind het toch ook wel heel spannend. Vooral het begin als ik nog niet bij het gastgezin ben. Voor het eerst alleen zo'n lange vlucht maken, dan het goeie transferbusje zien te vinden en proberen niet te verdwalen in Perth in de drie dagen die ik alleen ben. Vooral dat laatste zal een uitdaging worden met mijn goede richtingsgevoel, maar het komt vast goed! Er wordt gezegd dat de bevolking van Perth super vriendelijk is, dus als ik verdwaal moet ik maar een vriendelijke Australiër aanschieten om me te helpen.

En nu het nog maar 2,5 week is voor ik vlieg, is het tijd voor de laatste voorbereidingen. De laatste dingetjes kopen en zorgen dat ik niet voor verrassingen kom te staan daar. En natuurlijk alles proberen in mijn koffer te krijgen! Gelukkig mag ik meer meenemen dan normaal, 30 kg, maar ik zal vast alsnog te veel hebben, dus dat wordt nog spannend!

Maar het komt vast allemaal goed! En hopelijk komt het volgende reisverslag uit het mooie Perth!

  • 12 Juli 2014 - 19:18

    Lisa Vrolijk:

    Hee suus, super leuk dat het nu echt gaat gebeuren!! Ik heb niet vaak internet dus ik wens je nu alvast een goede reis en super veel plezier!! Je gaat het vast heel leuk hebben. X uit Ghana!

  • 12 Juli 2014 - 20:21

    Iris Nicolaas:

    Heeeeel veel plezier Susan! Super gaaf dat je dit gaat doen :-) wordt vast helemaal top! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hengelo

Au Pair Australië

Zes maanden werken als Au Pair

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2015

Op reis!

06 Januari 2015

Kerst, oud & nieuw en Bali

08 December 2014

December

20 Oktober 2014

Halverwege!

05 September 2014

Toeristische dingen
Susan

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 4550

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 18 Maart 2015

Au Pair Australië

Landen bezocht: