Op reis! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Susan - WaarBenJij.nu Op reis! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Susan - WaarBenJij.nu

Op reis!

Blijf op de hoogte en volg Susan

28 Januari 2015 | Australië, Adelaide

Hi there!

Afgelopen vrijdag was het dan zover! Het echte reizen ging beginnen!

De laatste weken in het gezin zijn voorbij gevlogen en het was ook best een beetje vreemd dat ik nu echt wegging! Al was het geen echt afscheid natuurlijk, omdat ik nog terugkom voor een dagje met Vera.

Vrijdagavond stapte ik dus op het vliegtuig naar Brisbane. Ik kwam daar 's ochtends vroeg aan en werd gelijk begroet door een flinke regenbui... Gelukkig was dat ook de enige regen die ik heb gezien daar. Voorde rest was het bloedheet en benauwd. Temperaturen van 34 graden, maar waarbij het weerbericht ook aangaf dat het voelde als 45 graden.

De eerste dag was ik gelukkig niet direct helemaal alleen. Een Duitse au pair waar ik al bevriend mee was geraakt in Perth, was sinds kort naar Brisbane verhuisd. Dus de eerste dag heb ik met haar doorgebracht! Erg leuk want ze kon me alle leuke plekjes laten zien zonder dat ik er dus zelf naar hoefde te zoeken.

Het hostel in Brisbane was ook echt super goed! Het was onwijs schoon en modern, dus dat was al erg fijn natuurlijk! Daarnaast hadden ze me overgeplaatst naar een 4 persoons met eigen badkamer ipv de geboekte 6 persoons. Helemaal prima! Vooral toen ik erachter kwam dat ik alleen op de kamer sliep. Geen kamergenootjes, dus eigenlijk gewoon een soort hotel!

Op zondag was dan eindelijk de Lion King musical waar ik zo lang naar uitgekeken heb. Ben overdag eerst alleen op pad geweest naar een mooi uitzichtpunt, maar rond 5 uur kon ik eindelijk op naar het theater. Ik vond het wel een beetje apart om daar alleen te zijn, maar had al snel door dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakte. De twee gezinnen waar ik naast zat waren super vriendelijk en ik heb met beiden hele leuke gesprekken gehad!

Het blijft bijzonder vind ik hoeveel nieuwe mensen je ontmoet en hoeveel verhalen je hoort als je alleen op pad bent. Zo heb ik me tot nu toe nog nooit hoeven vervelen in het vliegtuig ook! Ik had altijd wel genoeg te bespreken met degenen naast me. Ook in het hostel heeft iedereen z'n eigen verhaal. Ik vind dat misschien ook wel een van de leukste dingen hier, verhalen van nieuwe mensen horen.

De musical zelf was absoluut fantastisch!!! Echt een aanrader! Er is mij verteld dat hij permanent in Londen speelt, dus als iemand naar Londen gaat zou ik zeker een tussenstop bij de Lion King maken!!

Maandag, Australia Day, vloog ik naar Adelaide. En brr wat koud is het hier zeg!! 20 graden!! En als je net uit gevoelstemperatuur 45 komt is dat toch een heel verschil! Grappig is ook om te zien dat alle Australiërs dit ook als echt koud ervaren. Dus mensen lopen met winterjassen en mutsen op. Terwijl als het in Nederland een keer 20 graden is, iedereen z'n zomerkleding tevoorschijn haalt.

Maandagavond ben ik nog naar een festival gegaan in de stad. Erg gezellig en met als afsluiter super gaaf vuurwerk boven het water.
Dinsdag heb ik de stad een beetje verkend. Ik moet zeggen dat Adelaide me een beetje aan Amsterdam doet denken! Heel druk, grote kruispunten met veel verkeer en overal trams. Het komt op mij ook echt over als een business stad. Je ziet onwijs veel mensen in chique pakken lopen op weg naar kantoor ofzo. Al met al een erg leuke stad! Al blijf ik erbij dat ik tot nu toe Perth nog iets leuker vind.

Vandaag staat op de planning om naar de bekende chocolade fabriek te gaan hier. Een van m'n kamergenootjes was gisteren geweest en zei dat het erg leuk was dus ben benieuwd!
En dan morgen heel vroeg in de ochtend begint de lange trip naar Alice springs die we in zeven dagen gaan afleggen! Ik hoor van andere mensen in het hostel dat het een hele mooie maar ook wel zware trip is. Vooral omdat de temperaturen dus echt tot de 50 graden kunnen oplopen midden op de dag.
Hierdoor zullen alle wandelingen enzo ook heel vroeg in de ochtend zijn (lees 4 uur 's ochtends). Dus we zullen zien hoe dat gaat!

Dat hostels niet alleen voor jongeren zijn, blijkt ook wel weer uit m'n kamer nu. Een van de dames is een oudere vrouw die zeker eind 60 is. Ze is gepensioneerd en doet nu vrijwilligerswerk hier voor een maand ofzo. Toch grappig omdat je altijd denkt dat alleen jonge mensen in hostels slapen. Maar er zit echt vanalles in hostels, oude mensen, maar ook mensen met jonge kids zie ik voorbij komen!

Dus nu ga ik maar eens spulletjes bij elkaar pakken en dan op naar de chocoladefabriek!

Ciaoo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Au Pair Australië

Zes maanden werken als Au Pair

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2015

Op reis!

06 Januari 2015

Kerst, oud & nieuw en Bali

08 December 2014

December

20 Oktober 2014

Halverwege!

05 September 2014

Toeristische dingen
Susan

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 1049
Totaal aantal bezoekers 4545

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 18 Maart 2015

Au Pair Australië

Landen bezocht: