Toeristische dingen - Reisverslag uit Mullaloo, Australië van Susan - WaarBenJij.nu Toeristische dingen - Reisverslag uit Mullaloo, Australië van Susan - WaarBenJij.nu

Toeristische dingen

Blijf op de hoogte en volg Susan

05 September 2014 | Australië, Mullaloo

Hoii,

Ondertussen is het al een tijdje geleden dat ik weer heb geschreven, dus het werd weer tijd voor een update!

Ondertussen zit ik hier alweer iets langer dan een maand en de tijd vliegt voorbij! Ik heb het hier erg naar m'n zin, maar soms mis ik toch ook wel gewoon het lekkere thuis zijn en m'n eigen bedje en spullen. Maargoed als ik dan weer hier langs de zee loop en weer een stuk of tien surfers in de zee zie liggen tijdens hun lunchpauze maakt dat het wel weer goed!

De afgelopen weekenden heb ik een flink aantal toeristische dingen gedaan hier, daar was ik nog niet eerder aan toegekomen, maar het was erg leuk!
In het weekend na mijn vorige reisverslag gingen we naar Kings Park op zaterdag. Het is hier echt onwijs mooi en eigenlijk is het lastig te beschrijven wat je allemaal wel niet kan zien daar. Er is een prachtig uitzicht vanaf het park, waar je bijna heel Perth kan zien. Vlak hiervoor is een oorlogsmonument, wat het nog dubbel zo indrukwekkend maakt!
Verder is het gewoon gigantisch groot en word je omringd door geluiden van tropische wilde vogels, denk aan grote gekleurde papegaaien en roze kaketoes.
Het park is echt gigantisch groot, zo groot dat het is opgedeeld in meerdere kleine parken. Ik had verwacht dat het enorm druk zou zijn, maar door de vele ruimte valt dat enorm mee en valt het helemaal niet op dat er zoveel mensen zijn.
Er zijn heel veel verschillende speeltuinen in het park, wat natuurlijk erg leuk was voor de jongens! Sowieso zijn er echt onwijs veel speeltuinen overal! Australië doet het erg goed op gebied van kinderen! Veel speeltuinen met bijna allemaal een soort afdekkend scherm erboven wat zorgt voor schaduw in de zomer.
Verder waren er heel veel mensen aan het picknicken/barbecueën in het park. Dat is nog zoiets typisch Australisch wat me opvalt. Mensen gaan hier veel liever naar het park met hun eigen spullen en eten om de dag door te brengen met een picknick/barbecue dan dat ze naar een cafeetje gaan om daar te lunchen ofzo.
Er staan hier dan ook in ieder park een paar publieke barbecues waar je gratis gebruik van kan maken. Het enige wat je zelf hoeft mee nemen is je eigen eten en schoonmaakspul om de barbecue mee schoon te maken. Gas enzo zit er allemaal bij en hoef je niet zelf te regelen.
Je zou denken dat die barbecues binnen de kortste tijd vernield zouden zijn of iets geks, maar helemaal niet het geval hier. Iedereen gaat er echt heel netjes mee om en er wordt erg veel gebruik van gemaakt!

Na Kings Park zijn we naar een klein eilandje gegaan waar een soort park was met wilde kangoeroes. We hebben even moeten zoeken, maar uiteindelijk zagen we ze! Drie wilde kangoeroes heerlijk aan het relaxen in de zon. Heel apart want ze zijn echt niet onwijs wild ofzo, je kon ze niet aaien, maar je kon wel heel dichtbij komen zonder dat ze wegsprongen.

De week daarop zijn we naar een ander park gegaan, waar de kangoeroes echt wild waren (het park was niet omheind zoals het vorige park). Jen en Mark zeiden dat hier met zonsondergang bij het meer soms wel honderden kangoeroes zaten dus mijn verwachtingen waren hoog! Eerst zijn we door het koala gebied gelopen en hebben we een paar 'wilde' koala's gespot (koala's leven van nature niet aan de westkust, dus echt wild waren ze niet). En daarna gingen we dan naar het beroemde meer. We kwamen daar en er was echt geen kangoeroe te zien haha.. Beetje teleurstellend! Na lang zoeken hebben we toch nog een stuk of tien kangoeroes gezien, waaronder een paar met een Joey (een baby kangoeroe) in hun buidel, maar de beloofde honderd waren er niet vandaag.. Wat dan wel weer heel gaaf was, toen we in de auto terug zaten om het park uit te rijden, zaten er gewoon twee kangoeroes midden op de weg en ze waren ook niet echt van plan om weg te gaan toen wij er aan kwamen. Dus we hebben daar vijf minuten moeten wachten voordat ze eindelijk weg hopten.

De zondag daarna had ik met een paar Duitse au pairs afgesproken om naar Kings Park te gaan voor een picknick. We wilden de gratis bus nemen vanuit het centrum, maar kwamen er toen achter dat de lijn die wij moesten hebben niet reed op zondag.. Geweldig! Dus toen vol optimisme maar naar Kings Park gelopen. Dat doen we ook nooit meer! Zoals ik al zei heb je een prachtig uitzicht vanuit het park, maar dat betekent dus dat het park op een grote heuvel ligt. En in plaats van een lang stuk een beetje heuvel opwaarts, was het gewoon een straat steil naar boven. Ik heb serieus nog nooit zo'n steile weg gezien, het was zo steil dat je niet veilig naar beneden kon fietsen zeg maar. Toen we er eindelijk waren, kwamen we nog twee Duitse au pairs tegen en zijn we met z'n allen gaan picknicken wat heel gezellig was!

De week daarna was even een iets minder leuke week. De kids werden ziek en daardoor erg vervelend en ik moest daardoor op vrijdag met ze thuis blijven. Opzich niet zo erg, maar ik had net op die vrijdag gepland om naar een georganiseerde ontmoeting van meerdere au pairs te gaan waar ik me erg op had verheugd! In plaats van een leuke dag werd het dus een dag thuisblijven met twee zieke kinderen. De ene was prima, maar de andere had een paar woede aanvallen die dag, die nou niet echt prettig zijn om mee te maken.. Maargoed ik had de vrijdag overleefd en kon weer leuke dingen doen in dat weekend!

Op zaterdag heb ik de trein naar Fremantle gepakt in m'n eentje. Ik vond het wel spannend om zoiets helemaal alleen te gaan doen, maar het had zeker ook z'n voordelen want ik kon doen wat ik zelf wilde! Fremantle is een grote suburb van Perth en totaal verschillend dan andere suburbs. Andere suburbs zijn meer gewoon wijken en erg klein met meestal alleen een supermarkt ofzo. Fremantle is echt een stad opzich met eigen winkels en een eigen centrum. Het staat bekend als een echte hipster suburb en dat was ook echt zo!

Ik wilde eigenlijk de toeristische hop on hop off bus nemen, maar heb dat uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat die op winter schema reed en dus maar heel weinig stops maakte.
In plaats daarvan ben ik gewoon overal heen gelopen wat ook prima te doen was! Eerst ben ik naar de Fremantle Market gegaan. Wat was dat gaaf zeg! Een enorme, drukke indoor markt met allemaal verse producten en exotische eettentjes. Ook waren er veel toeristische winkeltjes, maar heel anders dan de typische toeristische winkels met t-shirts enzo. Nee ze verkochten hier plastic boemerangs en didgeridoos. Verder hadden ze ook een paar piano's neergezet met de woorden 'I'm yours, play me!'. De jongen die voor mij liep las dat en ging dus achter de piano zitten om even te spelen en hij was echt onwijs goed! Later liep ik er nog een keer langs en zag ik dat mensen zelfs geld aan hem gaven voor z'n spel, wat natuurlijk helemaal niet echt de bedoeling was van de piano's haha, maar wel heel vet! Er hing echt een beetje zo'n hippie sfeertje en iedereen was super vriendelijk en relaxt ondanks de enorme drukte!

Daarna ben ik naar de oude gevangenis gelopen en heb ik daar twee rondleidingen gedaan. Een algemene rondleiding en een over alle ontsnappingen die hebben plaatsgevonden. Allebei best wel interessant ook en heel apart om zo'n gevangenis, die nog maar relatief kort geleden gesloten is te zien. Ze vertelden dan ook dat ze regelmatig oud gevangenen hebben die de rondleidingen ook komen doen, heel apart!

Na de gevangenis wilde ik nog naar de beroemde haven. Ik hoorde dat dat the place to be was in Fremantle dus was wel benieuwd! Hier zou het nachtleven zich afspelen en zouden alle leuke eetcafés zijn enzo. Ik in de bus erheen met mijn grootse verwachtingen. Ik had opgezocht welke stop ik eruit moest dus ik was er helemaal klaar voor. Ik uit de bus en ik stond echt in de middle of nowhere.. Maargoed ik zag de haven dus het zal wel hier in de buurt zijn dacht ik. Dus ik ben begonnen met lopen en heb de hele haven afgelopen en veel boten gezien maar geen mens te bekennen haha. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en ben ik met de bus terug naar het station gegaan. Later hoorde ik dat men met 'de haven' een gebied verderop langs de zee bedoelde en niet letterlijk de haven zelf bedoelde... Wist ik veel.. Dus ik moet nog maar een keer teruggaan om dat te ontdekken daar!

Ik wil sowieso nog graag een keer teruggaan naar Fremantle want ik vond het echt een geweldige stad! Perth zelf is niet zo groot, maar toch heb je het gevoel dat je in een drukke stad bent. Fremantle is misschien iets kleiner maar het voelt totaal niet alsof je in een drukke stad bent. De sfeer is zo gemoedelijk en leuk! Ondanks dat het best druk is met de vele toeristen, merk je dat totaal niet! Dus dat is een zeker een plek waar ik binnenkort een keer naartoe terug wil!

Gisteren heb ik het gezin naar het vliegveld gebracht, ze gingen een weekendje naar Bali toe met z'n vieren en komen zondag weer terug. Ik heb het huis voor mezelf dus dit weekend! Morgen ga ik daarom met een andere au pair met de auto naar Busselton. Een plaatsje drie uur zuiden van hier. Ze hebben daar een pier van bijna 2 km lang de zee in dus ik ben benieuwd! Drie uur rijden betekent wel heel vroeg opstaan, maargoed je moet er wat voor over hebben!

Zo dat was weer een beetje wat ik te vertellen had over de afgelopen periode. Zodra ik weer wat nieuwe leuke dingen heb zal ik het hierop zetten!

  • 10 September 2014 - 23:03

    Manon:

    Hi Susan,

    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar!
    Ik (wij) missen jou wel hoor!!!! Maar goed, de tijd gaat inderdaad best snel dus ik hoop maar voor onze kids dat je niet te lang weg blijft, haha!!

    Veel plezier daar en fijn dat je in een leuk/goed gezin zit!!!

    Hou je haaks,

    Groeten van Mark, Bas, Manon, Floranck en een poot van Brammetje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mullaloo

Au Pair Australië

Zes maanden werken als Au Pair

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2015

Op reis!

06 Januari 2015

Kerst, oud & nieuw en Bali

08 December 2014

December

20 Oktober 2014

Halverwege!

05 September 2014

Toeristische dingen
Susan

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 4546

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 18 Maart 2015

Au Pair Australië

Landen bezocht: