Eerste week - Reisverslag uit Mullaloo, Australië van Susan - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Mullaloo, Australië van Susan - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Susan

13 Augustus 2014 | Australië, Mullaloo

Hoihoi,

De tijd gaat zo snel hier! Ik ben hier ondertussen alweer bijna twee weken en de tijd vliegt voorbij! Gelukkig is dat een goed teken, want ik heb het hier uitstekend naar m'n zin!

De ouders zijn super gastvrij en hebben me zelfs al aangeboden dat ik zo lang kan blijven logeren als ik wil na eind januari. Verder helpen ze me echt overal heel goed mee en kan ik met beiden ook heel leuk kletsen en lachen. Jen vindt het vooral ook erg fijn nog een vrouw in huis te hebben, nu kan ze eindelijk meisjesdingen doen met iemand zei ze haha.

Ondertussen is er in twee weken alweer een hoop gebeurd! Ik heb vrijwel direct na mijn vorige bericht mijn Australische telefoonnummer in gebruik genomen. Het was even lastig om uit te zoeken hoe het allemaal zat, want ze maken het echt onnodig ingewikkeld hier! Maar gelukkig zit Mark erg goed in de technologie enzo, dus hij heeft me aan een mooie deal kunnen helpen. Mijn Nederlandse telefoonnummer is dus helemaal niet meer in gebruik nu.

Ook heb ik rijlessen gehad ondertussen. Ik heb twee rijlessen genomen om even te wennen aan de manier van rijden die ze hier hanteren. Het links rijden is opzich niet zo heel lastig, alleen moet je er wel aan blijven denken als er niet zoveel verkeer is en je dus zelf moet beslissen aan welke kant van de weg je ook alweer moet rijden. Als er verkeer is, is het veel makkelijker omdat je dan gewoon met het verkeer kan meerijden. Verder houden de bestuurders hier echt een enorme afstand tussen auto's in! Echt overdreven veel vind ik, maargoed mijn rijinstructrice zei ook, er is hier zoveel ruimte op de weg, dus die kan je dan ook wel gebruiken. En dat is ook zo, de wegen zijn best ruim hier en bijna alle wegen hebben minimaal twee banen. Al gebruiken ze de tweede/derde/vierde baan niet echt om in te halen, maar iedereen rijdt gewoon waar hij wil.
Verder vind ik tot nu toe de Australische bestuurders erg vriendelijk en relaxt rijden, dus dat gaat allemaal prima!

Vorige week was Jen maandag en woensdag thuis en Mark dinsdag om me alles te laten zien en om me een beetje te laten wennen aan de werkzaamheden. Donderdag was mijn eerste dag alleen dus dat was wel spannend! Ik hoefde pas om 14.15 naar school om de jongens op te halen dus daarvoor kon ik doen wat ik wilde. Zodra we thuis aankomen, moet ik een gezonde snack voor de jongens maken en hebben we ongeveer een uur om te spelen. Het liefst spelen Liam en Quinn elke dag op de trampoline, maargoed dat begon mij ook een beetje te vervelen dus we doen veel verschillende dingen hier! Of we gaan naar het park, of we doen spelletjes thuis, of wat ook heel leuk is om te doen is met ze oefenen met rekenen/lezen/klokkijken. Ze zijn echt heel leergierig en vinden dat zelf ook leuk om te doen, ze zijn ook best goed erin dus het is erg leuk om dat te oefenen 's middags! Na het spelen begin ik met eten klaarmaken en dan eten we wat met z'n drieën. Ze zijn hier heel erg bezig met gezond eten voor de kinderen. De kinderen eten haast nooit koekjes/snoepjes bijvoorbeeld maar wel veel fruit en groente. Dus we eten bijna altijd wel gezond 's avonds. Na het eten is het tijd om allebei de kids te douchen en dan is er nog wat tijd over om te spelen, boekjes te lezen en dan is het bedtijd.
Meestal zijn Jen en Mark rond het boekjes lezen wel thuis, dus dan nemen zij het verder over en hoef ik niet zoveel meer te doen in principe.

Bijna elke dag heb ik dus veel vrije tijd. Ik heb nu wel ook wat huishoudelijke taken, maar dat is per dag hooguit een uurtje ofzo, dus daarnaast nog genoeg vrije tijd! In die vrije tijd ben ik tot nu toe bijna elke dag met de hond gaan wandelen of naar het strand geweest, wat echt prachtig is hier. Langs het hele strand loopt een fiets/wandelpad wat langs de hele kustlijn van Perth loopt volgens mij, een heel lang stuk in ieder geval! Als je het pad volgt, kom je bij een prachtig uitzichtpunt met een picknicktafeltje waar je een supermooi uitzicht hebt op het strand van Mullaloo en alle surfers. Want die zijn er heel veel! Nu al in de winter liggen er dagelijks ongeveer twintig surfers in de zee als ik langskom! Het is zo raar! Het is hier heel gewoon om in je lunchpauze van werk even naar het strand te rijden en een uurtje te gaan surfen ofzo. Ik heb al meerdere keren op de parkeerplaats mensen uit hun bedrijfsauto zien stappen, om werkkleren uit te trekken en te gaan surfen en vervolgens werkkleren weer aantrekken en verder gaan met werken.
Ook hebben heel veel mensen hier een soort rekje op hun fiets waar ze hun surfbord aan vast kunnen maken, dus je ziet heel veel fietsers met een surfbord achterop hun fiets, heel apart om te zien dat zelfs in de winter hier echt een strandcultuur heerst.

Zaterdag ga ik naar Perth toe om daar nu echt te kijken naar Kings Park en naar een klein eilandje waar ze wilde kangoeroes hebben loslopen. Ik zou eerst met een andere au pair hier uit de buurt gaan, maar Jen zei net dat we ook met de jongens konden gaan dus zijn de plannen gewijzigd! Ik vind het heel gezellig om bij hun te zijn dus gaan we mooi met z'n vijven! Daarnaast scheelt het me weer een treinritje en heb ik m'n persoonlijke gidsen bij me dan dus dat komt prima uit!

Er zijn nog zoveel dingen hier in de buurt die ik wil gaan zien, dus de komende maanden weet ik me hier zeker wel goed te vermaken!



  • 13 Augustus 2014 - 17:03

    Josephien:

    Leuk suus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mullaloo

Au Pair Australië

Zes maanden werken als Au Pair

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2015

Op reis!

06 Januari 2015

Kerst, oud & nieuw en Bali

08 December 2014

December

20 Oktober 2014

Halverwege!

05 September 2014

Toeristische dingen
Susan

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 4544

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 18 Maart 2015

Au Pair Australië

Landen bezocht: