Aankomst & eerste dagen - Reisverslag uit Mullaloo, Australië van Susan - WaarBenJij.nu Aankomst & eerste dagen - Reisverslag uit Mullaloo, Australië van Susan - WaarBenJij.nu

Aankomst & eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Susan

04 Augustus 2014 | Australië, Mullaloo

Hoi,

Afgelopen woensdag was het dan zover en ging ik eindelijk op naar Perth, Australië! Ik had er heel veel zin in, maar was toch ook wel een beetje zenuwachtig om helemaal alleen te gaan. De vluchten gingen beiden goed, maar waren wel erg lang. Ik was blij toen ik eindelijk in Australië was en niet meer hoefde te vliegen!
De douane in Perth stelde echt niets voor. Ik had me er al op voorbereid dat ik m'n koffer helemaal moest uitpakken bij de douane omdat ik wel stroopwafels en drop mee had, maar ik kon gewoon zo doorlopen en stond met een half uurtje buiten. Degene die ooit wil beweren dat het altijd warm is in Australië, ik kan nu met overtuiging zeggen dat dat niet zo is! Het was echt ijskoud buiten. Ik was superblij dat ik m'n jas bij de hand had en niet in m'n koffer waar hij niet meer inpaste.

Na weer een half uur te hebben gewacht kon ik eindelijk naar het hostel. Dit viel me echt heel erg mee! Ik zag daar best een beetje tegenop, maar het was super schoon en netjes en ik had leuke kamergenootjes.
De volgende dag, vrijdag heb ik de stad een beetje ontdekt en ben ik naar het kantoor gegaan om de welkomstpresentatie te krijgen. Ik was de enige die dag voor de presentatie, dus daar waren we snel mee klaar. Na alles geregeld te hebben bij de bank en verzekeringsmaatschappijen wilde ik nog naar Kings Park. De hele buslijn was omgegooid, dus dat schoot niet echt op, maar uiteindelijk ben ik er wel gekomen. Ik had niet zoveel tijd dus ik heb eigenlijk maar heel snel even doorheen gelopen en lang niet alle mooie plekjes gezien.

Zaterdagochtend kwam m'n gastgezin mij ophalen en daarna zouden we gelijk doorgaan naar de voetbal van de jongens. Ik werd heel lief gelijk ontvangen en de jongens waren ook al snel hun verlegenheid vergeten.

Zondag zijn we naar het wildlife park gegaan met z'n vieren (Jen moest werken) en heb ik alle echte Australische dieren kunnen zien en de meeste ook kunnen aaien.
We reden daarna naar huis en ik heb toen ook m'n eerste wilde kangaroos gezien! Heel vreemd is het, ze zitten gewoon heel relaxt in de velden in grote groepen met elkaar. Ook zijn er echt super mooie vogels hier, niks geen musjes of merels, maar papegaaien en kaketoes vliegen hier rond. Het is heel gek om te zien, net alsof iemand zijn huisdier is verloren!

Het strand hier is ook echt supermooi en nog geen minuut lopen, heel chill. Ook heel vet om te zien als je richting huis rijdt, je rijdt dan echt richting zee. En vanaf boven is er uitzicht op de zee waar je ook heel goed de mooie zonsondergangen hier kan zien. Die in deze tijd van het jaar al is om 18 uur hier trouwens!

Kortom het is hier tot nu toe nog heel erg leuk en ik denk dat ik me hier wel 6 maanden kan gaan vermaken!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mullaloo

Au Pair Australië

Zes maanden werken als Au Pair

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2015

Op reis!

06 Januari 2015

Kerst, oud & nieuw en Bali

08 December 2014

December

20 Oktober 2014

Halverwege!

05 September 2014

Toeristische dingen
Susan

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 4530

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 18 Maart 2015

Au Pair Australië

Landen bezocht: